Kako se leče ambicije?

Po definiciji, ambicija izgleda ovako 

https://sr.wikipedia.org/sr/%D0%90%D0%BC%D0%B1%D0%B8%D1%86%D0%B8%D1%98%D0%B0

Znala sam ja da nije do genetike, nema na koga da povuče ovo moje žensko dete. Ja za ambiciozne ljude mislim da su stvoreni samo da zajebavaju nas neambiciozne. Nemam drugi odgovor.

Da se ja pitam, ja bih tu ambicioznu decu u internat, ili neki samostan, pa svakome po ćelija, tamo nek se dokazuju sebi, jer druge nešto baš zabole za njihovu „bolest“ za koju nisam čula da postoji lek. Osim možda batina. I izolacije. 

Ko me pa jebe kad ja to nisam tukla na vreme? Sada imam problem u komunikaciji sa sopstvenim detetom. Lepo joj kažem: „Kakikurac prosek, niko za to u životu neće da te pita“ a ona će: „Ti to ne razumeš, MENI je bitno!“ 

„Pa dobro, evo ja ti dajem prosek 10, bitnoćo najbitnija. Što bre nemaš prosek 6 ko brat ti, i u dupe da se šutneš?“

Muško dete je lepo shvatilo da je prosek na fakultetu nebitan, u životu još manje, još ako imaš visok prosek, pa se guziš da nađeš posao, samo neko da te zajebava, tako je to u Srbalja. 

I tako, ja u klin, ona u ploču, ja o proseku 6,00 ona hoće 9,5 i ajd’ sad, budi pametan i sjebi je argumentima. 

Jedini i najveći argument je da će da sjebe svoje zdravlje, da joj padne imunitet, da troši neurone, da grize nokte. Visoke ocene mogu da donesu neku dobit u smislu da danas-sutra bude neki demonstrator, da joj piše posle u CV-ju da je bila demonstrator, ali heeeeej!? Ko zna da li će ikada biti demonstrator (mada postoji šansa), ali zar to ima cenu u odnosu na zdravlje? Na duševni mir? Na jedan komoditet i relax? Na život bez stresa? Na uživanje u mladosti?

Da se ja pitam, ja bih na njenom mestu ganjala kolege po fakultetu, postavljala im klečke, pa ih posle lečila, vidala im rane junačke, doručak im u krevet donosila i OPAAAA BURMA!

Ova se uvatila za knjigu i prosek kao da joj je o glavu. Helou!?!

Možda će neko da pomisli kako se ja sada šalim, ali ambiciozna deca su problem i sebi i drugima. Bogu fala te sam ja skrojena da pola ne čujem od onoga što mi priča, nek’ radi šta hoće, neka poništava devetke  i osmice, možda je njoj to i zabava, treba sagledati problem iz svih uglova.

A možda sam ja zaslužila ambiciozno dete, kao neki oblik kazne za svoju neambicioznost?! Nekako ima logike.

PS More, idem da je zadlančim, za svaki slučaj. Možda ipak nije kasno. 

 

20 responses to “Kako se leče ambicije?

  1. Iskustvo naše porodice…Moje prvenće,ćerka juri i prosek na faksu da bi mogla da bude u domu,koji je jeftiniji od podstanarskih „privilegija“.Sin je gimanizijalac i imam ogroman strah od ratova ,otpuštanja umrežavanja škola ..A i kod nje na fakultetu profesori su im tako načičkali termine za polaganje ispita ,tako da za sve ove 4 godine … ona nema pauzu ni mesec dana a da ne mora da uči…Svi jedva čekamo 2017..godinu …A sve je ,….neizvesnije ….Nisu u pitanju tvoje,ili moje ambicije,ili ambicije naše dece,već ambicije onih …koji savršeno profitiraju…
    Puno sreće i ohrabruj ih neprestano …:)

  2. E, jesi zaslužila takvo dete. Sve po zasluzi! I ja sam bila jedno drveno dete, bez želje za ljubljenjem (što nema veze sa ambicijom i prosekom), pa mi je majka poželela isto takvo dete, što i dobih sa rodjenjem starije. Eto, zasluga!
    Nemoj detetu da razjebavaš koncepciju. Ako ona ganja prosek, neka je, ti samo Šuti i mantraj: samodamisenerazbolidIteteineskrenesputamentalno! I biće sve dobro! 😀

  3. Ja, pa ja-sve shvatam ozbiljno.
    Ovaj tvoj post naročito.
    Imam i ja devojku „Nisamjaučilazadesetku,većdapoložim“.
    Eno je sada, pretposlednji ispit ne može već godinu dana da položi i kuka da ne može više da uči. Zasićena, a ispiti, sačuvaj Bože, veliki stručnjaci za školstvo u ovoj našoj Stradiji, cepkali su male i osrednje po obimu ispite na još menje, a ova dva najveća, veća od dve cele godine, nisu iscepkali. I sada nam je šlagvotr: Čemu učenje, kad se i tako ne mogu zaposliti u struci.
    Što jes, jes!

Оставите одговор

