Kako napuniti budžet preko noći…

Situacija je sledeća: Para u budžetu nema. Neko taj budžet mora da napuni. Neko = mi!

 

Nemoguća misija?!

Ni najmanje…

Ne treba tu neki veliki mozak da se smisli jedna prosta operacija.

125 gr mozga oprati i staviti na dasku… 

 

A ne! Nije to! Izvinjavam se… 

De sam ono stala!? Aha… 

Rekoše da ima osammilijardidvestaosamkomadvajestri državnih službenika, tako neka cifra, lako pamtiva… 

Nazvaćemo tu populaciju jednostavnim imenom – „X“.

Ako postavimo jednačinu X * Y = Z, gde je „X“ broj državnih službenika, „Y“ neto plata zaposlenog u bilo kom JP (javnom preduzeću), onda je „Z“ – osnovica za oporezivanje. 

Uzmimo da je u javnom sektoru (zbog lakše računice) broj zaposlenih 50, znači X=50

Neto plata neka bude prosečna plata u Srbiji, što iznosi blizu 45.000RSD, dakle Y=45.000

Operacijom množenja dobijamo da je 50 x 45.000 = 2.250.000RSD

Dobili smo osnovicu za obračun poreza, koji će direktno ići u budžet.

10% od  „Z“ je 225.000 RSD što je, teškog srca priznaćemo, malo za republičku, odavno ojađenu kasu. 

Ali, u javnom sektoru nema 50 zaposlenih, već, na svu sreću – 

osammilijardidvestaosamkomadvajestri!

Ako pomnožimo tih  osammilijardidvestaosamkomadvajestri državnih službenika sa 45.000RSD, dobijemo da je osnovica za obračun poreza na dohodak 360000009370350RSD, a porez od 10% na ovu osnovicu iznosi 36000000937035RSD.

Sada ćemo da dodamo tačke između, da vidimo šta smo mi to dobili

36.000.000.937.035RSD

Ovo je nečuveno mali iznos!

Ali… postoji svojstvo množenja koje kaže:

Koliko puta se poveća neki od činilaca, toliko puta će se povećati proizvod. Amin!

Ako činilac „X“ iLi činilac „Y“ povećamo DVA puta, onda će se i proizvod „Z“ uvećati DVA puta.

Ako se „Z“ poveća 2 puta, i 10% danka na plate državnih službenika će se uvećati 2 puta, te dobijamo sledeću solidnu masu para, koja direktno ide u državnu kasu. 

Kako to izgleda na delu…

Voila! Tačno 72.000.001.874.070RSD

Pametne moje glavice… koji je zaključak? 

Da, da… deluje nemoguće, ali je istinito!

Povećati plate u javnom sektoru DUPLO!

Jer imamo mali problem… gde da nađemo šesnaesmilijardičetristošesnajeskomačetresšest radnika?? 

22 responses to “Kako napuniti budžet preko noći…

  1. Pametne glavice, sve će učiniti samo da njima bude dobro.
    Ja ću dobrovoljno d se žrtvujem, dajem im svaki par cipela koji sam kupila u poslednjih četiri godine, svaki parfem, svaki komad garderobe, vratiću sve što sam, sram me bilo, potrošila na godišnje odmore, letovanja, zimovanja, i ostala putovanja. hranu koju sam pojela, na žalost, mogu vratiti samo u prerađenom obliku.

  2. Moj penzionisani mozak ne može te cifre ni da pročita a kamoli da zamisli. Doduše, mozak mi je ispran, totalno. Samo, bebe, pelene, govanca, ručkovi i slično.
    Boli mene dupe! Ja imam penzijetinu. Evo primila ČAK, prvi deo, 6.500 hiljadarki i da me bog vidi (u šta ću se, uskoro, i uveriti, čini mi se, samo da me primi tamo gde je lepše 😀 ). I još jedanput toliko i eto. Čak i dva kredita imam, inače, da ih nemam, ove cifre bi se frapantno podigle na 8.480 din i to dva puta.
    Sve ti je jasno. Imam dovoljno: 100 evra za stan, oko 11.500 računi, pa, ostatak mi je trošenje i uživanciju! 😦

Оставите одговор

