Ja i kultura…

Što bi rekli Crnogorci…. niđe veze.

Znam ja da sam se posvađala sa kulturom i umetnošću, ali, ako ne poštujem kulturu, moram da poštujem tetkinu komšinicu.

Komšinica, misleći da smo mi neki fini svet iz Bgd-a, sa oduševljenjem nas je pozvala da prisustvujemo književnoj večeri i predstavljanju knjige jednog našeg pisca. I sada bih ja napisala i kako se pisac zove, i naziv knjige, ali se plašim da me komšinica u nekoj slučajnoj pretrazi na netu ne pronađe i najebe mi se familije, redno.

Moji utisci: 

Autor knjige je lep, visok i zgodan čovek, raskopčane košulje skoro do pasa… prosed.. šmekerskog osmeha, dubokog glasa i nonšalantnog ponašanja. Ocena za umJetnički dojam – devetka!

Napisao je svojevremeno ovu knjigu o pop artu, i ovo je njeno drugo izdanje. Čestitamo!

Lep prostor, fini neki ljudi… To je jedino što mi se tamo dopalo. Knjiga inače govori o Endi Vorholu i pop artu.

Da se razumemo, čula sam ja za tog Vorhola, znam da je bio derpe, znam da je slikao i pravio neke sulude filmove i to je sve što mi je bilo dovoljno u životu da znam, što se njega tiče.

Ali, bi mu ga rabota, poziv na književno veče se ne odbija, da ne bi ispao glup u – komšiluku!

Drugi razlog u mom slučaju ne postoji.

Smestih svoje cenjeno dupe i aj’ sad… trudi se da ne zaspiš. Ne zbog drugih, ne poznajem ljude, nego zbog komšinice, šta ću… sramota.

Uvodnu reč dade neki bradonja, povatasmo tu neke konce kolko/tolko, predstavi i glumca koji će da čita delove knjige i poče sa pitanjima autoru.

Šta je pop art, ko je Endi V. kada, kako zašto… blablabla… Ovaj grešnik odgovara kao na ispitu.

Ustade glumac, pročita deo štiva, a pisac se zamisli i reče (parafraziraću):

Prvi put doživljavam da neko meni čita ono što sam ja napisao, pa sada, iz ove perspektive, vidim da je ono što sam hteo da vam prenesem moglo da se napiše mnogo lakše i jednostavnije.

Eeeee mislim se, sad si se setio… 

Malo sam gledala film koji se davao na video wall-u („Devojke iz Čelzija“ – čudan film… 2 u 1) , malo u pisca, te me uvati zevanje, neki neizdrž, jer nemam predstavu koliko traje čitav hepening, a da bežim ne ide… komšinica zauzela busiju iza nas. Tačno se namunjila da nas vrati u prve borbene redove 😉 

Znala sam ja da kultura nije za mene.

Nisam ni ja za nju.

I to je skroz ok.

Nemamo dodirnih tačaka, ne presecamo se, tačno svaka od nas (kultura i ja) imamo svoje mesto na ovoj planeti. To što su nam tačke udaljene kao da smo na nekoj drugoj, nije mnogo važno. Ne ugrožavamo se, ja prema kulturi imam respekta, generalno. 

I tako… jedno književno veče u pola veka je za mene sasvim dovoljno. Mogla sam i bez njega, ali…. preživeh. I ostah budna. 

To se zove uspeh.

Kultura je ipak nešto drugo.

Pa nije me Bog za sve stvorio, so what!? 😛 

22 responses to “Ja i kultura…

  1. To je nepošteno. Ona je mogla da se izvuče sa lica mestaneprimećena, dok je tebe presecao IC laser njenog pogleda. A dajem tauzenku da si kulturnija od nje. Čak i sa takvim pogledom na kulturu. 🙂

  2. ccccc, nasmeja me ! ipak covek mora da misli svojom glavom…. ako si ostala budna…dobro je da si izdrzala ! ima mnogo „nedodjija“ u glavi i mora se primentiti zdrav razum i razdvojiti zito od kukolja…
    (ja odavno tvrdim da je Pikaso bio obican idijot, da to nema nikakve veze sa umetnoscu, al` je barem bio dovoljno pametan da drugim idijotima uzme para….)

    • Na toj književnoj večeri sam čula da je Vorhol snimio film koji traje 6 sati, i 6 sati je u glavnoj ulozi čovek koji spava. Ako je to umetnost, onda sam ja srećna što se u umetnost ne razumem ič 🙂 No me interesa 😀

  3. Bar si videla lepe muške grudi, dlakave, ako se ne varam!!! 😀 😀 😀
    E, ko će sve razumeti u kulturi i umetnosti. Kada pogledam neke SLIKE emimentnih slikara, zaista pomislim da nas zajebavaju u zdrav mozak a mi kretenčine, divimo se muljavežu a nemamo pojma šta je UMJETNIK ‘TEO DA REKNE!
    Ajd, samo kad si se ti vratila normalna! 🙂

    • @Dudaelixir

      Dudo, grudi mu nisu bile maljave. To sam odmah primetila, ali sam se trudila da provalim da li se depilira. Ja ćorava, on daleko… Eto, ostah uskraćena za taj podatak 😦

  4. Pazi, mozda si samo odabrala pogresnu promociju. Pogresnu u odnosu na tvoja interesovanja. Sada ces mozda biti mudrija pa kad te neko pozove prvo reci: „Fala lepo, bas ste ljubezni. Videcu da li sam slobodna i javicu se.“ Onda prikupis informacije o dogadjaju, vidis da li te zanima i odlucis da li je to pravi izbor za tebe.

    Volim kulturu i umetnost i ono sto je cini, zaista, ali ne volim sve. Nekad se prevarim, tako kao i ti, pa pogresim. Nekad propustim nesto sto mi je zanimljivo, pa zažaliim bar malo. Ali i da hocu ne mogu sve videti niti je to pod obavezno.

    U svakom slucaju bilo je lepo procitati kako si dozivela hepening :D.

Оставите одговор

