Kamo istina?… Ili…To be… or not to be ISKREN?


Šta je to u ljudskom biću što ga tera prema piću….?*** Ne znam 😦  Kao što ne znam ni zašto je sve manje iskrenih.
Da li je moguće da se za samo dve decenije iskrivi slika o poimanju istine?
Istina je nekada (a i danas je slučaj, iako se računa statističkom greškom) bila jedna moralna kategorija. Biti iskren je nešto što je bilo podrazumevano.
Ne biti iskren je danas standard. Zašto?
Šta je to što nekoga tera da bude neiskren?
Razumem ako neko od toga ima korist. Onda je to „iskrenost“  sa predumišljajem.
Ali čemu neiskrenost „bez povoda“?


Da li je teže izgovoriti istinu ili laž?

Ili jednostavno prećutati?

BTW… ja koristim sve tehnike 😀 Da li to znači da sam sada iskrena jer sam to priznala? Ili vas lažem? Da sam manje čovek? Da sam gora od nekih, bolja od ostalih? Mislite o tome… 😉

Kažu, istina je samo jedna. Živa istina.

*** U vinu je istina. Možda ljudi zato piju. Po ovoj definiciji, ja sam notorni lažov.

14 responses to “Kamo istina?… Ili…To be… or not to be ISKREN?

  1. U vinu je istina, aha, tako samo kažu, kao: što trezan misli, to pijan govori. Cvrc!
    Pravo da ti kažem lažem kada me nužda na to natera, mada nerado, ali, čim se ispune uslovi, odmah priznajem laž i objašnjavam zašto sam lagala. To retko ko zameri!
    Istina može da ti razbuca vezu ili brak, bar što se švaleranja tiče, jer, ako si već zgrešio, ćuti i pati u sebi, ali nemoj priznati, jer, onda ne patiš sam već mnogo ljudi oko tebe. Tu sam za prećutkivanje ili laž! Jednostavno, mora se!

    Laganje da bi sebe podigao u očima drugih, odvratno je. Pre bih rekla da je to hvalisanje, bez razloga, jer, sve se otkrije, kat tad.

  2. Iskrenost. Šta se dobije iskrenošću, posebno kad su emocije u pitanju? Što ih otvorenije pokazuješ, to si više marginalizovan. Boje se ljudi. Boje se običnog zagrljaja, običnog poljupca, kao da je vatra živa, a neće se bojati iskrneosti :-).

    Istina i laž – nečija istina drugome je laž. I šta je sad tu istina? Da li je važno šta misli većina ili je važnije šta je sve srušeno time što drugi misli da mu je rečena ili pokazana laž? A kad neko svoju istinu maskira novom laži koju upotrebi kao otrovnu strelu, da opet rani?

    Prokleti smo mi, ljudi, prokleti. Svetlost nam je data na dlanu, svud je oko nas, ali nam je lakše tamu da širimo i svetlost da gasimo i guramo je od sebe :-(.

  3. uf, dje me nadje na ovu temu…. ja imam obicaj da kazem sto mislim da je istina… i tu je caka – sto rece Baklava, da li je moja istina isto sto i tvoja…. morala sam mnooogo truda da ulozim proteklih 30-tak godina da naucim da makar precutim…. da ne ispucam kao iz topa sve sto mislim (da je istina)… a morala sam sebe da disciplinujem da precutim – zato sto sam shvatila da se moja perspektiva „istine“ menja u zavisnosti koliko sam u stanju da sagledam celinu… cesto sam iz skucenije perspektive govorila svoju „istinu“ i povredjivala druge… i morala da naucim da cutim dok ne sagledam siru celinu…. a nisam toliko bistra da sve aspekte odmah sagledam….
    da li govoriti istinu – apsolutno da ! ali ! prvo ispeci pa reci …. uz tolerantnost i ljubav prema ljudima, istina moze da bude zajednicka…
    🙂

  4. Iskrenost se moze izreci na dovoljno kulturan i obazriv nacin da ne bi smo nekog uvredili. Gledajuci je na taj nacin, iskrenost je kvalitet ciju vrednost nije lose postovati i cuvati.

    S obzirom kakvo nam je okruzenje, ne treba je ni razbacivati.

    Takodje, ne znaci da to sto meni zvuci kao istina, zaista i jeste ili da je onaj drugi tako vidi.

    Postoje situacije kada je laz neminovna (necemo tesko bolesnom coveku reci, ako imamo iole duse – Boze, na sta licis, kao hodajuca smrt si.. na pr).

    Isto tako, to sto ce neko nekome „iskreno“ reci opet ne znaci da je istina, jer je (mozda) izreceno sa losim namerama koje imaju svoju pozadinu. Tu vec moramo proceniti s kim imamo posla.

Оставите одговор

